Bullflex

Bullflex
Erinomainen värinänvaimentaja Bullflex on vastaus kun vaatimustaso kasvaa ja vaaditaan entistä enemmän mukavuutta veneilyyn. Se on erityisesti suunniteltu vaimentamaan värinöitä ja runkoääniä. Kumielementin erinomainen joustavuus antaa sille mahtavan vaimennuskyvyn ja varmistaa hiljaisen ja värinättömän voimansiirron moottorin ja akseliston välille. Bullfexin tärkeä ominaisuus on myös kyky keskittää potkuriakselin ja itsensä tarkasti. Yleisimmille Volvo-, Yanmar- ja Kanzaki-kytkimille on saatavana välilaippoja
Bullflexin edut
• Erittäin joustava
• Kestää aksiaali- ja radiaalivoimia, varmistaen turvallisen voimansiirron kaikissa olosuhteissa
• Sallii jopa 2º kulmapoikkeaman
• Erinomainen potkuriakselin keskittyminen, mahdollistaen suuret akselikierrokset
• Potkuriakseli pysyy keskittyneenä myös peruutusvaihteella
• Mahdollisuus poistaa keskitysrengas, mikäli asennettu kaksi tai sitä enempi tukilaakereita
• Sisäänrakennettu tukivaimennin vähentää aksiaalisia värinöitä
• Ilman kiilaa oleva kiinnityskeskiö keskittää akselin ja helpottaa purkua huollon yhteydessä
Tuotetiedot
• Malleissa 1, 2 ja 4 on 4” kiinnityslaippa
• Malleissa 8, 12 ja 16 on 4 ja 5” kiinnityslaippa
• Mallissa 32 on 6 kierteellä olevaa M16 reikää Ø 120,65 mm/4,75” kehällä joka sopii suoraan asennettavaksi moneen
merivaihteeseen mm. Hurth, Velvet, TD, ZF ja P.R.M.
• VETUS voi myös toimittaa tarvittavat kiinnityssarjat Buliflexin asentamiseksi merivaihteeseen. Bullflex ei sovellu V-vaihteille
Bullflexin keskittäminen Joustavien kumityynyjen varaan asennettu moottori liikkuu aina hieman. Kiinteästi asennettu, eli kahdella (tai useammalla) tukilaakerilla tuettu potkuriakseli ei saa kuormittua moottorin liikkeistä. Jos näin kuitenkin tapahtuu, kumityynyt, kytkin tai akselitiivisteet saattavat vaurioitua. Jos käytössä on kiinteästi asennettu potkuriakseli, niin Bullflexistä voidaan poistaa keskitysrengas. Tämä on tehtävä mikäli etäisyys kytkinlaipasta ensimmäiseen tukilaakeriin on pienempi kuin 20 x potkuriakselin halkaisija. Moottorin heiluriliike ei tällöin kohdistu potkuriakseliin, vaan vaimentuu tehokkaasti Bullflex kytkimeen. Luonnollisesti keskitysrenkaan poistaminen ei vaikuta Bullflexin värinänvaimennuskykyyn. Jos potkuriakseli on tuettu vain yhdellä tukilaakerilla, Bullflex kytkin (keskitysrengas paikallaan) – toimii ikäänkuin joustavana kuulanivelenä. Tällöin potkuriakseli on tuettu ja keskitetty Bullflexin sisällä, riippumatta moottorin liikkeistä
Esimerkki
Moottori jonka teho on 84 kW maksimikierroksilla 3,600 kierr./min ja merivaihteen alennus on 2.1:1. Potkuriakselin nopeus on 3.600 = 1714 kierr./min 2,1 Näin ollen välitettävä voima per 100 kierr./min on 84 = 4.9 kW/100 kierr./min 17,14 Taulukon mukaan oikea valinta huviveneeseen on Bullflex 8 tai Bulflex 12 jos vene on ammattikäytössä. Tätä laskentakaavaa voidaan soveltaa myös Uniflex ja Malli 6 joustavien kytkimien vastaavien taulukoiden kanssa
-
-
-
Vetus joustava kytkin Bullflex 1, akseli Ø 25 mmTarjoushinta 414,60 € Normaali hinta 515,00 €Ei varastossa
-
-
-
Vetus joustava kytkin Bullflex 12, akseli Ø 40 mmTarjoushinta 927,40 € Normaali hinta 1 152,00 €Ei varastossa
-
Vetus joustava kytkin Bullflex 12, akseli Ø 45 mmTarjoushinta 927,40 € Normaali hinta 1 152,00 €Ei varastossa
-
-
-
-
-
-
-
-
Vetus joustava kytkin Bullflex 2, akseli Ø 25 mmTarjoushinta 427,50 € Normaali hinta 531,00 €Ei varastossa
-